Oyunda pek savaş olmadığı, oyuncuların sürekli tatilde olduğu ve oyunun monotonlaştığı söyleniyor ama, bu konuda kimse çözüme yönelik fikir belirtmiyor. Oyunun monotonlaşmasının nedenlerinden biri de maden üretimleri.
Bir oyuncu hiç savaş yapmasa bile kendi karargahlarında ürettiği madenler ve özellikle tarlalar (verilen savaş artıklarından bahsetmiyorum bile) sayesinde gelişimini rahat bir şekilde devam ettiriyor. H-3 için örnek verecek olursak, 10,000 puan civarında bir oyuncu emek verip savaş yapacağı yerde, tarlalardan rahat bir şekilde gelişimini sürdürebiliyor. Çünkü yapacağı savaştan alacağı maden, tarlalardan aldığı madenin 1/10 u kadar bile olmayacak bunu biliyor. Daha sonra bu madenlerle kendi üretimini arttırarak yine hiç savaş yapmadan gelişimini sürdürmeye devam ediyor.
Bu sebeple maden üretimi sürelerinin ciddi şekilde uzatılması, üretim maliyetlerinin yükseltilmesi, üretim gelirlerinin düşürülmesi fakat aynı zamanda savaş artıklarının arttırılması gerekmektedir.
Bu şekilde aşırı üretim olmayacağı için oyuncular hızlı bir şekilde büyüyemez ve yeni başlayan oyuncuların savaşarak diğerlerini yakalama şansı artmış olur.
Şu an H-3 te sıralamada 10. Sıradayım ve tek savaşım yok. Gerisini siz hesaplayın.